lørdag 29. september 2012

Lurt av 200 "kvinnfolk"

Det har vært en rolig blogguke. Mange årsaker til dette, og den viktigste at jeg faktisk ikke har hatt tid. Både Spent Brygga og NDS AS er inne i prosesser der det kreves en stor grad av tilstedeværelse. Tirsdag var det medlemsmøte hvor bl.a avtalen med Værste ble lagt frem. Det var en fin redegjørelse og Øyvind Aspeng fra Stadion AS gjorde en særdeles flott figur. Mange punkter som ikke har vært fremme i lyset for medlemmene ble presentert, og de fleste var fornøyde med den presentasjonen som klubben hadde.
Det spesielle for dagen var vel at undertegnede ble nektet å svare på spørsmål fra medlem Øystein Holt når spørsmålet om samarbeidsklimaet mellom styrene kom opp. Dette ønsket ikke klubben at jeg skulle kommentere med begrunnelse at det ikke var en diskusjon som man ønsket skulle finne sted denne kvelden. Helt greit for undertegnede det, men når ønsker man å ta denne diskusjonen da. Det kom frem på dette møtet at klubben har styrt med en ulovlig samarbeidsavtale mellom AS styret og klubb siden 2007. Denne er som Umbach Hansen bekreftet ikke godkjent av NFF. Og der er vi nettopp ved kjernen i hele problemstillingen jeg har tatt opp. Dette ble påpekt av klubbstyret som gikk på i desember 2009 overfor AS styret. I dag nesten 3 år etter er ingenting fortsatt gjort. Dette er en avtale som klart forfordeler AS sine mandater i disfavør klubb. Ikke rart AS styret ikke har gjort mer for å få en ny avtale på plass. Avtalen ligger nå til vurdering hos felles advokat. 
Styreleder i AS gikk ut i FB dagen etter at jeg trakk meg, og hvor jeg kritiserte ham kraftig for å være både maktsyk og arrogant. I FB sa han at han ikke kjente seg igjen og heller ikke tok selvkritikk.
Dagen etter at jeg trakk meg i klubbstyret gikk Vigdis Abrahamsen ut av AS styret hvor hun har vært klubbens representant av samme grunn som meg. I etterkant har jeg også fått bekreftet fra flere hold om at styreleder i AS fortsetter i samme stil. Så når skal klubben ta denne diskusjonen ? En ting jeg også finner meget merkelig er AS styrets fravær på klubbens medlemsmøte, hvor man bl.a skal diskutere stadionavtalen inngått av AS. Det forteller meg at avstanden til medlemmene i klubben er akkurat slik jeg har beskrevet den.

Vi er fortsatt i rød sone , men slapp poengtrekk fordi vi har fulgt planen til NFF fra forrige gang vi ble plassert i rød soen. Odd hadde ikke klart dette og mistet 1 poeng. Neste gang vi vurderes er jeg sikker på at salgene vi gjennomførte i siste overgangsvindu har fått oss opp i gul sone. Dette i tillegg til kostnadskuttene gjør at vi på utgiftssiden ligger godt an. Da mangler det bare at vi får hevet inntektene. Det gjenstår å se om klubben med AS i spissen klarer. Å gi AS styret ros for at de har "ryddet" opp i økonomien i år er litt synonymt med å rose en tenåring for å rydde rommet han ikke har ryddet i på flere år. Og det som får oss i null eller pluss i år skyldes i stor grad salgene av Tarik og Etzaz. Hvem skal vi selge neste gang vi er på minussiden ? De største salgsobjektene er dessverre ikke i klubben lenger. Da gjenstår det å bygge opp et salgsapparat som kan øke FFKs inntektene betraktelig i årene som kommer.

Jeg har hørt noen spekulasjoner på hvorfor jeg har gått så hardt ut mot klubben som jeg har gjort. Da vil jeg si at jeg overhodet ikke har gått ut mot klubben. Jeg har gått ut mot Styreleder i AS og måten han "driver" klubben på. Hans diktatoriske tendenser vil ødelegge klubben om ikke noe gjøres. Hvorfor tar ikke eierne tak, og setter inn en annen som kan få samlet klubbens styrende organer ? De er veldig klar over problemet.
Det har også gått rykter internt i klubben, om at jeg er bitter fordi jeg ikke fikk jobben som daglig leder da denne ble utlyst. Det må være det dummeste ryktet satt ut noengang, og jeg har mistanker om hvor det kommer fra. Jeg gikk av etter at Lars Thomas Stene sa opp , og jeg har støttet ham 100% hele veien. Skulle jeg bli bitter fordi jeg ikke fikk lov til å rapportere til styreleder i AS ;) Unner rett og slett ingen den jobben. Motivet er rett og slett å få vekk en person som ikke er til klubbens beste. Jeg har tatt konsekvensene av at jeg ikke orker å jobbe slik tingene er i styret. Dessverre så ser det ikke ut til at styreleder i AS gjør det samme. Fra en røver til en annen, nemlig dagens røver.

Dagens røver.

Dette skjedde mens jeg spilte i Moss. Vi skulle spille kvalik i 1984 og møtte som vanlig 4 timer før kampstart på Larkollen Røds hotell. Der skulle vi spise middag. Jeg var 5 min for sent ute og måtte gå raskt gjennom lokalene for å komme meg inn i spisesalen. I rommene foran krydde det med kvinnfolk i alle størrelser. Jeg registrerte i øyekroken at det ikke var så veldig mange fruktfat blandt dem. De så rett og slett litt kraftige ut alle sammen, og da mener jeg ikke at de var feite. Mange av dem hadde også ganske store sko.
Inne i spisesalen møtte jeg hele laget med tilnærmet latterkrampe. De hadde nettopp fått servert historien fra hotellets eier. Dagen før hadde det kommet 4 busser med 200 mannfolk. Til frokosten dagen etter så hadde det dukket opp 200 kvinnfolk. Hva gør man da ?
Dette var en nordisk transvestitt-forening som hadde lagt årsmøtet til hotellet, uten å informere hotellet om dette i forkant. Etter middagen skulle jeg ned på toalettet, og bak meg i trappen ned trippet det 2 "damer". Jeg følte meg ikke så veldig bekvem idet jeg entrer toalettet, men til min store lettelse så fulgte de ikke etter meg. De tok istedet døren inn til dametoalettet. Når jeg gikk forbi resepsjonen stod en av dem og pratet med resepsjonisten. Det er noe feil med toalett, hørte jeg "damen" utbasunere.
Vi vant kampen og beholdt plassen i øverste liga. Om det skyldes selskapet på Larkollen Røds hotell sier saga ingenting om.

God kveld i stua


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar