lørdag 8. september 2012

Knut Torbjørn Eggens minnekamp

Da er det lørdag og Norge viste igår at Drillos utvalgte nok en gang må slite for å nå et sluttspill. Det skal bli morsomt å følge Egil Rogers sannsynlighetsberegninger utover høsten/vinteren/vår/sommer over hvor stor sjanse vi har til å besøke Brasil i 2014, som noe annet enn turister. Mitt tips er at den aldri kommer over 50%, men måtte jeg ta feil. Dessverre tror jeg vi får se Drillo mye i denne positur utover i kvalikken.


Dessverre tror jeg også sannsynligheten for at det blir noen forandringer i driften av FFK er uendelig mye lavere. Uttalelsene til Klubbformann Umbach her  er vel svar til kritikerne som synes slike ting burde tas internt. Hvordan han kan si at samarbeidet mellom styrene har vært bra er for meg en stor gåte.
Når jeg sier løsningen for klubb hadde vært best med et styre så henviser Styreleder i AS til at dette er ting NFF har bestemt, og at man derfor må forholde seg til dette. Det stemmer selvfølgelig, men NFF sier også noe i hvordan fordelingen av ansvar også skal være. Det må da skrives en samarbeidsavtale som regulerer dette.
I samarbeidsavtalen mellom Klubb og AS fra 2007 står det klart "hvem som skal gjøre hva" av de 2 styrene. Det er bare et stort problem med denne avtalen, og det vet Styreleder i AS utmerket godt. Dette ble påpekt av påtroppende styre i 2010, og man kan stille seg spørsmålet hvorfor det ikke har blitt gjort noe med denne før i disse dager.
Men jeg er veldig tvilende til at han vil uttale seg om det. Det er nemlig et usedvanlig viktig poeng i forhold til fordeling av ansvarsområder mellom Klubb og AS, og et godt svar på hvorfor fordelingen av makt har blitt slik den har blitt. Bildet under lånt av f-b.no hvor avtalen om FFKs flytting til Værste signeres.


Men idag er det helt andre ting som skal prege dagen min. Idag er det kamp på Fredrikstad Stadion og Knut Torbjørns minne skal hedres. Håper alle som har mulighet stiller opp på denne kampen. Overskuddet går uavkortet til familien og et utdanningsfond for hans barn. Drømmen er at det kommer godt over 4000 idag. Foto: Rune Petter Ness











Det har dessverre vært lite fokus på bloggens opprinnelige funksjon denne uken. Ingen veiing eller røverhistorier. Det blir heldigvis mer av dette utover, og jeg kan vel allerede varsle at til mandag så har jeg mest sannsynlig bare 2 kolonner å fylle ut når jeg skal melde om vekta :) Det vil si at det mest sannsynlig bare mangler ca 5 kg til målet er oppnådd. Hva som skjer med bloggen etter det er jeg usikker på. Det er litt avhengig av hvor mange som synes det er interessant å kaste bort noen minutter ved å svippe innom her.

Ønsker alle en god helg og god kveld i stua.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar